Ny vLogg uppe från Gran Canaria!

Tisdag och ny vLogg på Youtube.

Vi har inte ens 100 prenumeranter, ändå är jag sååå glad för youtubekanalen. Nu får jag återuppleva resan gång, på gång, på gång. Det är som om vi har varit ute och rest mer än en månad.

Här hittar du en sammanfattning av resan.

Det här är en av mina favoritbilder från Gran Canaria. Den har verkligen fångat Cykelhandlarens personlighet – halsduken löst knuten om styret när han inte behöver den. Livsnjutande i nuet.

Här hittar du bilderna från den 5 februari. 

Den här filmen gör mig mest förbannad. Jag vet inte hur många gånger jag uppmanats skicka in kvitton avseende reklamationen. Nu tror jag de väntar in en specifikation från telefonräkningen. (Vi väntade i telefonen i flera timmar.) Varför inte bara erbjuda oss en kompensation och få det ur världen?

Borde nog ta tag i den där reklamationen igen!

Den 22 februari 2019 skrev de;

Hej Annika

Jag kan härmed bekräfta att vi mottagit klagomålet och kommer att börja arbeta på ditt ärende så snabbt som möjligt.

Vi kommer att kontakta dig så snart vi har en uppdatering om fallet, kom bara ihåg att det kan ta upp till 28 arbetsdagar att behandla ärendet.

Om detta har medfört extra kostnader så får jag be dig att skicka in kvitto på det i JPEG eller PDF-format utan att använda åäö eller andra specialtecken i filnamnet.

Ditt ärendenummer: 40068894.

Den 26 februari 2019 skrev de;

Hej Annika
Det är tråkigt att höra att reservationen inte blev som ni hade tänkt er.
Jag är i färd med att undersöka saken men behöver mer information för att kunna gå vidare i undersökningen. Jag behöver en specificerad telefonfaktura så vi kan ersätta för telefonsamtalen.
Har du något att tillägga i ärendet så skriv gärna om det också, så att jag får en så komplett bild som möjligt.
Det går bra att bifoga dokumentationen som bilagor i ditt svar på det här mejlet, undvik gärna specialtecken och Å Ä Ö. Var snäll att inte klistra in dokumentationen som bilder i själva mejlet, utan det måste bifogas som filer (“attachments”). Vi accepterar inte fysisk post, onedrive, dropbox, google drive eller liknande tjänster!
Vänliga Hälsningar
Mike Hart
Reklamationsavdelningen
När jag går igenom mailen hittar jag följande som kom den 19 mars (när jag var i Älvdalen). Verkar som jag missat det.

We’re writing to let you know that we’ve processed your refund.

Refund amount: SEK 692.71

How you’ll get your refund:
We’ll apply your refund to
MasterCard ending in 4992
Cardholder Name: Expedia Relocation

When you’ll get your refund:
We processed your refund on 19 March 2019.
Financial institutions may take up to 15 days to post the credit to your account.
Please contact your credit card company or bank to check on your refund status.

We look forward to helping you with future travel plans.

Sincerely,
Hotels

Jag tror det motsvarar kostnaden för Pinito (dvs hotellet som inte tog emot oss), men inte ett ord om taxi och telefonutlägg trots att vi skickat in kvitton.
Usch, sånt här är så himla tråkigt. Förstår att många struntar i det. Men då blir det ju ingen bättring. Får ta tag i det senare i veckan.

Leave a Comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Captcha Captcha Reload