Varumärkesbyggande i sociala medier

20131129-062957.jpg
I går läste jag i Företagaren om hur instagram kan användas i varumärkesbyggande. Trots att jag under så många år läst artiklar om hur företag kan använda sociala media har jag fortfarande inte hittar en tydlig linje.

Flera gånger har jag tänkt ut en plan och en struktur, men efter några veckor halkar jag tillbaka och skriver av lust istället för att följa planen.

Det är samma sak med bilderna. En tid försökte jag verkligen fånga arbetet i bilder. Men för det mesta är jag så engagerad i det jag gör att jag glömmer bort kameran. Den stjäl mitt fokus. Hur ofta har jag inte planerat att be någon ta en bild av mig när jag är på olika aktiviteter. Först när jag sätter mig i bilen och summerar kommer jag ihåg vad jag planerat och då är det för sent.

Så jag får fortsätta med de där naturbilderna som jag började med 2002 när jag tillfrisknade från en utmattningsdepression genom kameralinsen.

Ska man hitta någon koppling till varumärket får det bli: “Juridik en naturlig del av livet”. Tja – kanske kan man även koppla det med “Vi gör det svåra enklare” – för det finns väl inget enklare än naturen.

Får fundera på den kopplingen igen.

Precis det där gillar jag med bloggandet. När jag skriver utvecklas mina tankar och jag får nya idéer. Därför går jag själv gärna tillbaka och läser mina blogginlägg.

Fick en annan ide för bloggen i går när en läsare ställde en fråga. I samband med kontaktformuläret ska jag vara tydlig med att vi inte besvarar enskilda frågor men att jag i mån av tid besvarar allmänna frågor på bloggen. Därför är det bra om frågan redan från början är avidentifierad. Ska fundera lite mer på det.

20131129-064238.jpg