Grr – ambassadör (161)

Grr… Redigera inlägg

2011-03-29 kl 20:05 av Annika AndebarkGilla0 kommentarerTaggad administration, annika andebark, telia69 visningar

Blir så förbannad!

Klockan 14.58 ringde telefonkillen och sa att han inte kunde teckna de nya abonnemangen för att vi hade en obetald faktura. Jag känner en klump i magen! Jag vet att vi fått ett inkassokrav tidigare.

Börjar ringa runt. Telia kan bara ge mig beloppet och skickar mig vidare till Telia Finans. På Telia Finans vet de inte någonting och jag blir tillbakavisad till Telia.

Eftersom sekreteraren vabbar får jag börja kolla upp vilka betalningar som gått iväg. För närvarande sköter en revisionsfirma bokföringen i Teraxacum så jag får börja med att ringa dit. Där får jag kopior av samtliga årets Teliafakturor – men det finns inte någon som är obetald!

Ok – ringer tillbaka till Telia igen. Den som svarar kan se att det skickats ett krav som kommit i retur. Det visar sig att de adresserat brevet till den gamla adressen – dvs Grundstenens adress – där jag köpte bolaget för ett år sedan!!! Nu är klockan 16.05 och jag sitter fortfarande i telefonkö – nu hos Sergel!!! Grr!!!

Kan säga att det varit VÄLDIGT mycket strul med vår Centrexväxel – framförallt administrativt. Fortfarande har vi inte fått svar på vissa fakturor som de skickat – och det känns som om vi betalt dubbla kostnader.

Hm – avtalet är bundet… kanske jag borde vi borde titta på möjligheterna att säga upp avtalet… Just nu är jag bara heligt förbannad… plats fyra i kön…

Hann bestämma lite annat också när jag satt här i telefonen och väntade. Vi betalar 650 kr i timmen för bokföringstjänster – och det känns förbannat klöddigt att inte ha alla handlingar i huset. Tror att jag skulle kunna komma ner en del i kostnader om jag anställer någon som gör det i huset istället. Vi ska genast titta på detta.

Hm… det är inte alla sidor av företagandet som jag älskar 🙁

Klockan är 16.11 och Sergel lovar att faxa en kopia av fakturan.