Vad vill klienterna ha hjälp med på nätet?

Fredrika GullfotSimris Alg fick mig verkligen att inse betydelsen av twitter. Tack Fredrika!

Fredrika berättade om bokföringsfirman @accountfactory som hon hittat på twitter.

I fredags efterlyste jag advokater på twitter. Accountfactory konstaterade :”Det lär väl finnas lika få advokater som redovisningskonsulter på twitter ;)”

I morgon skall jag träffa ambassadörer för kvinnors företagande i Kristianstad. Föredraget handlar om sociala medier. Inför föredraget fick vi förberedelser att göra. Bl a en länk till ett tankeväckande inlägg om sociala medier.

På fredag tar vi ett nytt steg i företaget. När Maria börjar kommer hon att få tänka på ett nytt sätt. Det skall vara lika självklart att svara på twitter som att svara i telefonen. Det är lättare att tänka nytt när man börjar en ny tjänst.

Vi vill vara ” en vinnare som proaktivt sätter en långsiktig förändringskurs för framgång på den digitala arenan.” för att citera inlägget Vinna eller försvinna. Vi vill inte ha klumpiga tjänster utan erbjuda det klienterna vill ha. Frågan är vad vill klienterna ha på nätet? Hur kan vi hjälpa till?