Hur kan en verksamhet drivas med så dålig kvalitet?#skanetrafiken

20120819-171944.jpg
Av miljöskäl föredrar jag alltid kollektivtrafiken trots ständiga förseningar återvänder jag. Idag klarade SJ tidtabellen. Underbart! 27 minuters väntan i Malmö på tåget till Ystad, som anländer i tid. Stationen i Triangeln passeras utan missöden. Sedan meddelar de att ett fel inträffat som gör att tåget blir stående i Hyllie. Vi får snällt kliva av och vänta på nästa tåg!!!

För mig är tiden värdefull även om det är söndag. Jag har varit borta en vecka och behöver hjälpa sonen packa och tvätta tills han ska på lägerskola tidigt i morgon. Om jag skulle föra statistik över mitt tågåkande skulle säkerligen mer än 50% av resorna visa sig innehålla förseningar! Vilken annan verksamhet kan bedrivas med så dålig kvalitet.

Tågen är helt nya – vad är felet!

Nu är det förvisso söndag – men vad kostar förseningarna för pendlarna. Enligt min mening är detta ett allvarligt problem!

Jag har varit med om där förhandlingar i tingsrätten fått skjutas fram pga att domaren suttit fast på tåget. Advokatens väntan kostar staten 1 205 kr plus moms i timmen. Till detta kommer åklagare, nämndemän och kanske häktningspersonal.

Nej, skärpning Skånetrafiken. Detta är inte acceptabelt. Själv har jag redan minskat mitt resande. Jag vågar inte ta tåget till möten och förhandlingar. I min värld accepteras inte en försening på 30 minuter.

Får precis veta att även nästa tåg är inställt.

Några medpassagerare står i telefonkö till skånetrafiken. Informationen om alternativa färgsätt är obefintlig. Snacka om att jag är förbannad!

Snart är det sista gången jag använder skånetrafiken!

Ett svar på ”Hur kan en verksamhet drivas med så dålig kvalitet?#skanetrafiken”

  1. Elisabeth Lindqvist skriver:

    Håller helt med Dig. Tyvärr är jag. på grund av en skada i barndomen, förhindrad att köra bil. så jag är ofta helt utlämnad till kollektivtrafik. Skånetrafikens attityd är häpnadsväckande. En gång kom tåget så sent till Simrishamn, att vidare transport var omöjlig. Jag frågade konduktören hur man tänkt lösa detta, och fick till svar att det inte var deras problem. Det slutade med taxi för 400 kronor, och en strid med Skånetrafiken om att få igen dessa pengar. Nu har man dessutom försämrat kommunikationerna ytterligare, på grund av stora förluster – tacka sjutton för det, med den attityden.

Kommentarer är stängda.