Sociala medier för företagare

20130918-144146.jpg
På väg från polisförhöret i Skurup stannar jag till på 3magasin för att höra om de vill vara med på Öppet hus den 27/9.

Tyvärr har Henrietta Lembke inte möjlighet med så kort varsel. Istället blir det en pratstund över en kopp te om svårigheterna med att var småföretagare idag.

Internet har gett kunden större möjligheter att göra sin röst hörd. Vi diskuterar var gränsen går för det lagliga och hur man ska hantera falska uppgifter på internet.

En annan effekt av internet är att antalet reklamationer ökat. Allt fler spelar på småföretagarens rädsla för att bli ”uthängd” och ensamhet i svåra beslut.

Vår diskussion ledde till två utbildningsdagar. Nu ska jag prata med advokat Bengt Stridh om upplägget. Mer information kommer på bloggen.

Så spännande! Jag försöker göra juridiken tillgänglig på ett nytt sätt.

Ständigt får jag samma fråga. Hur ska du tjäna pengar?

Nu har jag svaret!
1. Sälja reklamplatser på bloggen
2. Ta betalt från advokater som vill ha länkar från en välbesökt hemsida
3. Ta betalt för juridisk vägledning när klienten kan hålla priset nere genom att själv göra en stor del av jobbet med hjälp av våra mallar och lathundar
4. Föredrag och utbildningar

Vad tror du om det?

20130918-145203.jpg

2 svar på ”Sociala medier för företagare”

  1. Elisabeth Lindqvist skriver:

    Jag är inte så säker på trean jag tror inte människor i allmänhet är mogna för det. I övrigt bra ideer.
    Det är roligt att läsa om Dina visioner – glöm inte bort att Du måste ha en skyddad sfär, som bara är Din.

    1. Tack! Jo, jag har en skyddad sfär – också.

Kommentarer är stängda.